Înființat acum 19 ani, Grupul Eurolines, din care fac parte 20 companii din România, Germania și Republica Moldova, reprezintă o poveste de afacere de succes dezvoltată de un investitor român, Dragoș Anastasiu. Grupul Eurolines deține cea mai mare rețea de distribuție din industria turistică românească, este unul dintre cei mai mari transportatori de persoane și cel mai mare grup care reunește servicii de transport de mai multe tipuri, turism (vânzare și producție), servicii de IT și taxi. Grupul Eurolines are exclusivitate pe piaţa românească pentru cele mai importante branduri pe segmentul de transport internaţional – Eurolines şi pe segmentul de turism – TUI TravelCenter
Reperele succesului
Grupul Eurolines România a fost fondat în anul 1995, fiind membru fondator al Asociaţiei Naţionale a Agenţiilor de Turism (ANAT). Doi ani mai târziu, în 1997, Eurolines devine membru al celei mai mari organizaţii europene de transport rutier de persoane.
Nova Travel
În anul 2004, Grupul Eurolines a preluat Nova Travel, prima agenţie cu capital integral privat din România, înfiinţată în 1990 şi tot prima din România care a obţinut acreditarea IATA (International Air Transport Association). Parte a Grupului Eurolines România, Nova Travel îndeplineşte funcţia de tour operator atât pentru Eurolines, cât şi pentru alte agenţii de turism revânzătoare. În anul 2012, Nova Travel a lansat primul charter marca TUI cu plecare din România, către Antalya. Numărul charterelor organizate de NOVA Travel în 2014 s-a extins la 16 curse săptămânale, prin adăugarea de noi destinații către Grecia și Spania.
TUI TravelCenter
În luna iunie 2011, Grupul Eurolines România a încheiat un parteneriat strategic cu TUI Travel PLC, cel mai mare tour operator din lume. Cu o cifră de afaceri anuală de 19 miliarde de euro, TUI Travel PLC este cel mai mare jucător din industria turismului la nivel global: operează în 180 de ţări, are peste 71.000 de angajaţi şi deserveşte aproximativ 30 de milioane de clienţi.
Reisebüro Kessler GmbH
În aprilie 2013, Grupul Eurolines România şi-a continuat expansiunea şi a preluat compania de transport internaţional de persoane Reisebüro Kessler GmbH, cu sediul în Siegen, Germania. Alături de majorarea flotei de autocare, preluarea Reisebüro Kessler GmbH a condus şi la lărgirea reţelei de agenţii externe. Astfel, celor 5 agenţii deţinute în München, Frankfurt, Stuttgart, Berlin şi Hamburg li s-a adăugat un punct de lucru în Siegen, iar numărul de linii operate de către Grup s-a extins la 12, prin exploatarea relaţiei Dortmund.
Doi ani de prezență
TUI în România
În septembrie 2013, la doi ani de la lansarea TUI în România, Grupul Eurolines s-a extins în Republica Moldova, înființând o agenţie TUI TravelCenter la Chişinău.
În 2013, grupul Eurolines a deschis 16 agenţii noi de turism TUI TravelCenter şi Eurolines, cele mai multe dintre acestea fiind inaugurate, conform strategiei de dezvoltare și consolidare a Grupului, în mall-uri, zona comercială vizată cu precădere în ultimii 3 ani.
Cu cele 78 de birouri de vânzări ale Eurolines şi TUI TravelCenter, Grupul Eurolines deţine cea mai extinsă reţea de agenţii de turism din România. Odată cu extinderea rețelei de agenții, numărul de consultanți de turism a crescut, ajungând la 241 în prezent, față de 172 la începutul anului 2013. Per total, în acest moment în Grupul Eurolines lucrează 500 de angajați. Alături de Dragoș Anastasiu, fondatorul Eurolines, din acționariatul grupului Eurolines fac parte Cristian Băciucu, care s-a alăturat companiei în anul 1995, fiind în prezent director general al Rombus Transport, și Mihai Negreţ, acţionar la Touring Eurolines SA încă de la înfiinţarea companiei, în 2007.
Rezultate financiare
spectaculoase
Grupul Eurolines România a încheiat anul 2013 cu o cifră de afaceri de aprox. 331 milioane lei, în creștere cu 30% față de anul 2012, când a înregistrat 254 mil. lei.
Touring Europabus România, compania care deţine reţelele de agenţii de turism Eurolines şi TUI TravelCenter, a finalizat anul 2013 cu o cifră de afaceri de aprox. 230 de milioane de lei, comparativ cu 178 milioane lei în 2012.
Vânzările de pachete turistice distribuite prin reţelele TUI TravelCenter şi Eurolines au înregistrat în anul 2013 o creștere de aprox. 62% comparativ cu nivelul înregistrat în anul 2012, ajungând la nivelul de 69,41 milioane de lei.
În 2014, strategia Grupului se axează pe consolidarea liniilor de business, a poziței de lider pe piață și pe dezvoltarea afacerilor în mediul online.
www.tui-travelcenter.ro | www.eurolines.ro