De la industria hotelieră, la cea alimentară. Povestea a doi soți care și-au “resetat” carierele acum șase ani

De la industria hotelieră, la cea alimentară. Povestea a doi soți care și-au “resetat” carierele acum șase ani

Pandemia nu a trecut fără a lăsa urme și în sectorul alimentar. Carmangeriile, subiectul poveștii noastre de astăzi, au fost afectate și ele de această perioadă grea în care viața tuturor a fost mai mult sau mai puțin schimbată. Soții Oprea-Popa, proprietari ai Marcris Concept SRL, din Avrig, relatează faptul că anul trecut a fost greu, însă efectele COVID-19 se văd îndeosebi în 2021, în prezent. Afacerea de familie inițiată de Maria și Gheorghe Oprea-Popa își are originile în anul 2015, când cei doi soți au decis că vor să încerce un sector mai puțin știut de ei, având la bază doar rețetele cunoscute de la părinți și bunici.

Amândoi au fost colegi la un hotel din județul Sibiu, iar după aproape două decenii în care au activat în acest domeniu au hotărât că trebuie să o ia de la capăt, dar pe cont propriu.

“Am inițiat mica noastră afacere de familie acum șase ani. Am lucrat în sistemul hotelier până când unitatea la care eram amândoi s-a desființat. Soția a fost redistribuită în altă parte, eu am rămas în șomaj. Am decis să preluăm această afacere – cu tot cu personal, cu utilaje -, acceptând o nouă provocare, să vedem dacă ne putem descurca în alt domeniu sau nu. Nu știam nimic, decât rețetele de la părinți, bunici. Am zis să facem produse ca la mama acasă”, povestește Gheorghe Oprea-Popa.

Ulterior, au deslușit din ce în ce mai multe taine ale cărnurilor, afacerea lor devenind una dintre cele recunoscute la nivel județean.

“Am învățat multe odată ce am intrat în această afacere. E o anumită metodă de desfacere, un anumit mod în care agățăm carcasa, produsele. Facem rețetele avizate de specialiști, însă cu amprenta noastră”, spune Maria.

În total, încă cinci angajați, pe lângă cei doi soți, dau viață produselor Marcris apreciate de sibieni. Toți cei care lucrează aici sunt din Avrig, astfel că produsele fabricate în orașul în care se află reședința de vară a baronului Samuel von Brukenthal sunt 100% locale.

Printre specialitățile carmangeriei se numără salamul de porc, șunca, cârnații pregătiți prin hițuire ori la fum rece, mușchiul haiducesc, jumerile de porc, slănina afumată, pateul de porc, carnea și cârnații în borcan, precum și salamul de bardă. “Pe cel din urmă nora noastră l-a scos. A terminat Inginerie Alimentară și și-a făcut licența pe tema salamului de bardă”, povestesc cei doi fondatori.

Toate produsele, “fabricate” manual

Carnea din carmangeria avrigeană provine din abatoare specializate, iar produsele din rafturi sunt întotdeauna proaspete.

“Noi nu facem în cantități mari. Facem totul manual. Salamurile le legăm cu mâna, ciolanele, cârnații…  Afumăturile le facem în funcție de cerințe, zi de zi câte ceva, iar afumatul produselor îl realizăm numai cu lemn de fag”, spune Gheorghe.

“Toată lumea a crezut că stă închisă în casă!

Când vine vorba despre 2020, un an greu pentru toate domeniile industriei, cei doi soți spun că afacerea lor a mers “binișor”. Potrivit acestora, oamenii s-au înghesuit să cumpere carne proaspătă și afumături în momentul în care a început pandemia, după care vânzările s-au… relaxat.

“La începutul pandemiei a mers binișor, pentru că toată lumea a crezut că stă închisă în casă și și-a făcut provizii. Oamenii au cumpărat carne proaspătă, afumături… Ulterior, au început să scadă vânzările. La noi, anul acesta merge mai prost decât anul trecut”, spun aceștia.

Cele mai mari vânzări sunt în perioada sărbătorilor, respectiv de Anul Nou, Paști, Rusalii, Sf. Maria și Crăciun, iar produsele-vedetă ale carmangeriei din Avrig – mai adaugă proprietarii acesteia –  sunt micii.

Citeste mai multe pe Site-ul Sibiu 100%.

Scrie-ne!
Cu ce vă putem ajuta?
Cu ce vă putem ajuta?