La Continental viitorul a început deja: inginerii noștri lucrează la mașina care se va conduce singură

La Continental viitorul a început deja: inginerii noștri lucrează la mașina care se va conduce singură

Bucurie sau obligație supărătoare? Pentru majoritatea șoferilor, condusul autovehiculului înseamnă ambele lucruri. Traficul aglomerat, ambuteiajele și șantierele în lucru provoacă din ce în ce mai mult stres.

Cum ar fi dacă mașinile viitorului s-ar conduce singure? Câte nu s-ar putea face în timpul câștigat? Șoferii ar putea vorbi la telefon, ar putea naviga pe internet, ar putea sta de vorbă – și toate acestea în propria mașină. Chiar și siguranța ar spori, deoarece 76% dintre accidente sunt produse din cauza erorilor umane, iar timpul de reacție necesar unui autovehicul este semnificativ mai redus.
În „Studiul Continental privind mobilitatea în anul 2013”, o majoritate clară a respondenților se declară în favoarea unei astfel de tehnologii: 79 la sută dintre chinezi, 77 la sută dintre japonezi, 53 la sută dintre germani şi 50 la sută dintre americani evaluează drept util condusul automatizat. Fiind întrebaţi despre propriile intenţii privind utilizarea, conducătorii auto au specificat că îşi doresc atât ca maşina să le fie condusă, în special pe segmentele în lucru ale autostrăzilor, pe cele cu blocaje de trafic şi pe ieşirile lungi de pe autostrăzi, cât şi ca aceasta să le fie parcată în mod automatizat în garaje.
Și deși posibilitatea de a avea o mașină care se conduce singură pare îndepărtată, primii pași în condusul automatizat s-au facut deja, iar la Continental se lucrează la asta; începând cu 2016 se dorește implementarea condusului parțial automatizat, urmând ca în 2025 autovehiculele să poată să ruleze pe autostrăzi fără nici o implicare din partea șoferului.

Sistemele de asistenţă la condus orientate spre confort se bucură deja de un grad înalt de utilizare. Realizând o comparaţie la nivel internaţional, pe primul loc se situează sistemele de control al vitezei de croazieră, senzorii de parcare şi camerele video pentru deplasarea în marşarier. În general, sistemele de asistenţă la condus orientate spre confort se bucură de o popularitate foarte mare, iar cele orientate spre siguranţă, deşi se bucură de un nivel ridicat al notorietăţii, dispun încă de un interval limitat de aplicare. Acceptarea și utilizarea acestor sisteme demostrează că există o mare încredere în noile tehnologii, “încredere prin experimentare” fiind motto-ul pentru condusul automatizat.
„Nevoile conducătorilor auto din întreaga lume se potrivesc perfect cu posibilităţile de dezvoltare pe parcursul următorilor ani. Acest lucru se datorează faptului că, în prima etapă, autovehiculele parţial automatizate se vor putea deplasa pe segmentele în lucru ale autostrăzilor şi pe cele cu blocaje, având apoi posibilitatea de a permite autovehiculului să se parcheze în mod automatizat într-un garaj”, a susţinut preşedintele Consiliului Executiv al Continental, dr. Elmar Degenhart, cu ocazia publicării studiului.

Autovehiculele care se conduc singure vor dispune de multe dotări electronice moderne: senzori radar și lidar, camera de luat vederi mono și stereo, precum și sisteme soft sofisticate sunt instalate discret în oglinzile laterale. Iar cablurile unesc diverși senzori de mediu cu unitățile de comandă, într-un mod comparabil cu sistemul nervos central din corpul omenesc care prelucrează percepțiile organelor de simț și conectează omul cu mediul înconjurător. Asta înseamnă că autovehiculele văd, gândesc și pot să reacționeze fiabil și precis.

Libertatea de decizie rămâne însă șoferului: el este cel care decide dacă și când lasă autovehicului să preia conducerea.

Așadar, ceea ce ieri ținea doar de imaginație, azi este realitate. Și pentru ca toate acestea să fie posibile peste 1.300 de angajați Continental se ocupă de sistemele de asistență ale condusului și de condusul automatizat… iar o parte din ei își desfășoară activitatea chiar la Continental Sibiu.

Scrie-ne!
Cu ce vă putem ajuta?
Cu ce vă putem ajuta?