Produs în Sibiu, august 2013 – martie 2014

Produs în Sibiu, august 2013 – martie 2014

Asociaţia „Produs în Sibiu” împreună cu ziarul „Sibiu 100%” au dus la bun sfârșit una dintre cele mai puternice campanii de susținere și promovare a economiei locale – „Produs în Sibiu”. Aflată la cea de-a doua ediție, campania și-a atins și de această dată scopurile de implicare și responsabilizare a oamenilor pentru creşterea consumului de produse locale, pentru recunoaşterea valorilor Sibiului, precum şi pentru conştientizarea populaţiei asupra puterii pe care o deţine în dezvoltarea economică şi culturală a oraşului. Pe de altă parte, fiecare articol care a purtat marca de „Produs în Sibiu” a constituit un element important de mândrie locală.
Am pășit dincolo de porțile închise a 56 de companii care produc în Sibiu, lideri într-un fel sau altul atât pe piața națională, cât și pe cea internațională. Una din marile concluzii ale campaniei rămâne aceea că trebuie să fim recunoscători acestor companii, care au ales Sibiul ca centru de dezvoltare a propriei afaceri, pentru că produsele fabricate în orașul nostru înseamnă locuri de muncă, asigură dezvoltarea economică a oraşului, fapt ce duce la creşterea beneficiilor pentru întreaga comunitate locală.

Campania a debutat în luna august, cu concursul „De ce eşti mândru că eşti sibian?”. Primii 1.000 de cititori care şi-au arătat susţinerea pentru Sibiu şi care şi-au exprimat argumentele pentru care sunt mândri de oraşul lor au fost premiaţi. Cele 1.000 de premii au constat în coşuri cu produse realizate în Sibiu.

Pe parcursul celor peste 6 luni au fost făcute cunoscute mesajele campaniei „Sibiul angajează”, „Sibiul este o comunitate puternică” cât și companiile partenere, care au susținut-o. În fiecare ediţie a Ziarului „Sibiu 100%” s-a publicat povestea a câte 4 firme de succes, care produc în orașul nostru. S-a vorbit despre începuturi, despre principiile pe baza cărora au evoluat, despre produsele pe care le fabrică. Companiile au putut fi văzute la multe dintre evenimentele care au avut loc în perioada septembrie 2013 – februarie 2014, aflate pe Agenda Culturală a orașului. Toți sibienii au putut vedea cuburile și steagurile „Produs în Sibiu”, în 3 puncte strategice ale orașului: Piața Mică, bulevardul Nicolae Bălcescu și Piața Unirii, în fața Magazinului Dumbrava. Sibienii cunosc acum importanța și diversitatea domeniului economic al orașului.

În premieră, anul acesta, campania „Produs în Sibiu” a adus două expoziții tematice, speciale, care au făcut parte din proiectul „Balul tinerilor artiști”, proiect susţinut şi cofinanţat de CCM Sibiu şi Primăria Municipiului Sibiu. Planul a fost promovarea unor tineri și talentați artiști sibieni, pentru a-i încuraja să se unească în a se putea reprezenta și prezenta Sibiul. Am definit astfel arta contemporană prin operele realizate de cei 11 artiști și am expus-o într-una dintre cele mai mari expoziții de grup organizate vreodată în Sibiu. Proiectul s-a încheiat cu evenimentul propriu-zis, „Balul tinerilor artiști”, inclus pe Agenda Culturală a Municipiului Sibiu. Într-o atmosferă specifică elegantelor baluri, arta s-a întâlnit cu mediul de afaceri sibian. Evenimentul a fost prezentat de scriitorul și publicistul român Emil Hurezeanu, iar o parte din lucrările artiștilor au fost expuse, pentru ca toți cei prezenți să se poata bucura de ele.

Din cadrul campaniei nu au lipsit nici acțiunile inedite și antrenante. Personalizarea bicicletelor I’velo cu mesaje de susţinere a economiei locale. Un alt moment inedit a fost Passion for Sibiu. O acțiune a campaniei în cadrul căreia grupuri de tineri au defilat pe străzile Sibiului și au făcut cunoscute sau informații cu ultimele noutăți legate de producția locală: „Astăzi s-au Produs în Sibiu 2.131 burghie”.

Unul dintre evenimentele impresionante, marca „Produs în Sibiu”, a fost Turul Bloggerilor (Blogger Tour). Un concept menit să prezinte realităţile economice ale Sibiului şi sub o altă formă, cunoscut fiind spiritul critic al abordărilor de acest gen. Astfel, un număr de 10 bloggeri au fost invitaţi în 10 firme sibiene. Au aflat lucruri mai puțin cunoscute despre companiile cu tradiție din județul Sibiu, de la istorie, la cum ajută acestea la dezvoltarea economiei locale și până la clienți. Impresiile și experiențele pot fi văzute direct pe www.asociatiaprodusinsibiu.ro.

Unul dintre cele mai ample proiecte ale campaniei este realizarea filmului de prezentare a peste 30 de companii. Aproxiv 2 minute despre „Cum se fabrică?”, minute în care sibienii vor pătrunde în lumea companiilor și vor vedea ce înseamnă cu adevărat un produs, cum se fabrică și, mai ales, ce se fabrică în Sibiu. Filmele dezvăluie o parte a companiilor despre care, până acum, nu se știau foarte multe. Acestea vor fi publicate pe www.asociatiaprodusinsibiu.ro în următoarea săptămână

Catalogul „Produs în Sibiu” este una dintre principalele dovezi ale reușitei și integrității campaniei. Este tipărit la finalul campaniei și oglindește întreaga muncă depusă de toate părțile implicate în campanie. În paginile sale sunt cuprinse toate firmele partenere, în materiale reprezentative, la fel ca într-un dicționar explicativ al economiei sibiene.

Campania „Produs în Sibiu” a fost susținută atât de reprezentanți ai autorităților locale, cât și de personalități din domeniul cultural-teatral și din societatea civilă, dar şi de mulţi sibieni de toate vârstele cărora le mulţumim.

Doar împreună
suntem puternici!

Scrie-ne!
Cu ce vă putem ajuta?
Cu ce vă putem ajuta?